Téma: Maturita z AJ [vložil(a) Wikih]

ikonka
Předmět: RE(5):[Maturita z AJ] | [1910]
Vložil(a): TERKA:_, dne 21.06.04 v 12:54 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Asi se mi to jen zdá,ale příjde mi,že ses moc hezky vyvlíkl z vymýšlení těch témat hláškou nemám na to zkušenosti a učitelů je dost na to aby to vymysleli.Mě osobně by se líbilo tzv volné téma. Bylo by samozřejmě jen 1, ne všechny otázky:). Mělo by se tam mluvit o čemkoliv. Samozřejmě že by se našli jedinci, co by místo toho odvykládali některou z jiných otázek,ale to by se mělo zakázat. Prostě by zkoušený mluvil např o tom co naposledy četl nebo historku z natáčení a tak . Vyzkoušela by se na tom jeho reakce páč prof. by se mohl zeptat vlastně na všechno a zároveň by to nebylo tak těžké,protože o věcech,které nás baví a kterým máme vztah se nám myslím mluví velmi dobře.Co vy na to?
ikonka
Předmět: RE(8):[Maturita z AJ] | [1888]
Vložil(a): Zutt, dne 18.06.04 v 14:52 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Co dostane u maturity člověk který mluví scestně, ale naprosto brilantně anglicky?????
ikonka
Předmět: RE(7):[Maturita z AJ] | [1887]
Vložil(a): lukas, dne 18.06.04 v 00:24 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Zdrawim! Abych pravdu rekl, tak jsem taky ze zacatku roku nadaval na KAJ. Ale nazor jsem uz zmenil. Staci se trochu zamyslet - prikladem bud 5 synonym jednoho vyrazu - nemusis ta synonyma pouzivat, ale kdyz jedno z nich nebudes znat a pouzije ho nekdo jiny, tak ses uplne hotovej. No a pokud pujde o nejake slozite frazove sloveso s konkretni predlozkou, pujde z ust nejakeho Brita, u ktereho se budes uchazet o praci, tak jsem opravdu zvedavy co budes delat??? Ja se setkavam dvakrat s native speakers, kteri mne uz nekolik let uci co je opravdova anglictina a slovicka z KAJ docela dost pouzivam. Dokonce se mi povedlo jednoho mladeho Brita nachytat, ze nezna slovicko, ktere ja znam. Coccyx - kostrc - naucila mne prof Sivkova v KAJ alt=':)') V nasi jazykove vyspelosti se uz pocita s jakousi znalosti gramatiky, ted uz je to hlavne o slovickach a mluveni. Mluvit nas ovsem zadnej Cech nenauci - opravdove konverzaci nauci jen rodily mluvci, vim o cem mluvim.
ikonka
Předmět: RE(6):[Maturita z AJ] | [1850]
Vložil(a): Wikih, dne 10.06.04 v 20:11 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Tak především mluvím sám za sebe! Nemůžu za to, že ostatní si ten seminář chtějí jen odsedět a mají na jeho podobu jiný názor než já.

Slovíčka - asi jsem se špatně vyjádřil. Samozřejmě, že bez slovíček to nejde. Ale já se chci učit taková, která mají pro mě smysl. Vždycky se učí od těch nejdůležitější a ne podle abecedy ze slovníku. No a právě v KAJ mi to z mého pohledu připadá občas bezvýznamné. Na co mi bude, že znám 5 synonym pro slovo hloupý, když je stejně v řeči nikdy nevyužiju? Mám na mysli témata ze začátku roku, My family a Best Friend, kde jsem se podle mně učil spoustu povahových vlastností místo abych se učil něco, co opravdu využiju. Až budu umět 10000 slovíček, tak se klidně naučím i všechny možné vlastnosti, ale teď mi to nepříjde efektivní.
ikonka
Předmět: RE(5):[Maturita z AJ] | [1834]
Vložil(a): Katka, dne 08.06.04 v 15:52 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Toto je bezprostřední reakce na momentálně odučenou KAJ.
Tak nevím, Wikihu, ty chceš být do studia a konverzace tlačen, ale ostatní tvé nadšení nesdílí, ba naopak, jakékoli povzbuzení ke konverzaci je jim na obtíž a mluvení v KAJ je fakt děsně otravuje. Doma by se to prý naučili lépe. Plně souhlasím se změnou názvu předmětu. Co takhle MAJ (Mlčení v AJ)?
Mě také mrzí, že se v KAJ nemluví (pokud nepočítám sebe), a to nejen proto, že si po celou dobu semináře namáhám hlasivky (zbytečně).
A ještě k těm slovíčkům. Bohužel si sám protiřečíš. Na jednu stranu se chceš naučit anglicky, na druhou stranu máš námitky proti výuce slovíček. Ale z čeho se skládá jazyk? Ze slovní zásoby. Takže by ti výuka slovíček neměla vadit. (viz 1794) Což, jak zjištťuji v tvém následujícím textu, ti najednou nevadí: tvrdíš, že když jsou v testu slovíčka, vy se je naučíte a je to v pohodě, a kdyby zmizela, tak je zase nebude nikdo umět.
Samozřejmě jsem si vědoma, že ten název semináře s obsahem opravdu plně nekoresponduje. Ale tím, že se změní jméno, se nic podstatného nevyřeší.
BTW: Nemyslete si, že vás studenty v lecčem nechápu. Ale pochopte i vy nás. A především si udělejte pořádek ve vlastních řadách.
ikonka
Předmět: RE(4):[Maturita z AJ] | [1828]
Vložil(a): Wikih, dne 07.06.04 v 18:53 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
To Katka: Že se tlačí na WC jsem se už stihl naučit *)
Jinak nemyslel jsem to nějak šíleně, že nad náma má stát profesor a "teď mi okamžitě něco řekni anglicky nebo dostaneš rákoskou". To ne. Spíš něco ve smyslu většího nadšení a aktivity, kterou by nakazil i studenty. Ne jen položit otázku a čekat, co z nás vypadne. Ale asi je to jen můj osobní problém, že abych něco dělal, potřebuju větší tlak. (Třeba v prváku jsme se ptali učitele jestli budeme psát slovíčka na známky. Odpověděl na co, slovíčka se učíte sami. Každý se na to vykašlal, i když chápeme, jak je AJ důležitá. No a za pár měsíců se slovíčka náhodně objevila v překladu v písemce. První známka hrozná, ale pak se každý začal učit a je to v pohodě. Ale když opět zmizí z písemek, zase je nikdo nebude umět.)

To Loon: Základní povědomí o anglicky mluvících zemí: Opravdu mi to moc základní nepřipadá.

Témata: Je to těžké a sám to těžko vymyslím, ale pedagogů je dost a zkušeností mají víc. Když budou ochotní ke změně, třeba se na něčem shodnou.

Stará garda: Nejožehavější bod :D Já jsem tady napsal tu zmínku [1666] a použil to nešťastné spojení. Naštěstí v uvozovkách, takže se snad nikdo neurazil. Myslel jsem tím pedagogy, kteří jsou na naší škole už několik let, a napsal jsem to jen proto, že mi to v tu chvíli připadalo zajímavější, jen pro oživení. A pravděpodobně jsem zmínku, že se jednalo o změnách, špatně pochopil. Tím bych ukončil veškeré hádky o "staré gardě" jo? O to tady přece nejde.

BTW: Nevím, proč jsem se vůbec díval na jméno, stačilo se jen podívat na ikonku, která vás indentifikuje skoro jak otisky prstů :D
ikonka
Předmět: RE(3):[Maturita z AJ] | [1827]
Vložil(a): Katka, dne 07.06.04 v 14:02 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Souhlasím, Loone!
A Wikihu, tlačit se musí na WC.
ikonka
Předmět: RE(3):[Maturita z AJ] | [1819]
Vložil(a): TERKA:_, dne 07.06.04 v 12:09 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Souhlasím s názorem , že tlačení studentů není věc profesorů. Vybrala jsem si tuhle školu dobrovolně,moc jsem makala abych se sem dostala a jsem šťastná,že mě vzali. Jo,nikde to není dokonalé,ale oproti školám o kterých vypráví mí přátelé je tohle ráj k přípravě na výšku.Samozřejmě,že mé cílevědomé plány,jak tady budu makat a jak to dám na samé se rozplynuly při zjištění,že by mi to zabralo 20 hodin deně,ale stále si ještě myslím, že to celkem zvládám. Pořád lepší mít 2 tady, než když má bývalá spolužačka co lezla základkou se 4 má na učňáku samé 1 a cítí se jako king a nechápe proč ji na zš tak neocenili.To,že jsme líní je naše věc a věřte,mám to tenhle rok z 1. ruky. Lidi co se 4 roky neučí nezačnou jenom proto,že jim někdo řekne "máš to nahnuté". Takže závěrem: Myslím,že my jsme ta hybná síla ,ta budoucnost světa. Takže se starejme. Do KAJ budu chodit až příští rok a pak tohle téma znovu otevřu.
Mimochodem,skvělá ikonka *)
ikonka
Předmět: RE(2):[Maturita z AJ] | [1816]
Vložil(a): Loon, dne 06.06.04 v 16:30 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Můj názor na maturitu a následně tedy i na seminář je myslím známý (a pro ty, co mě neznají: je opravdu negativní). Jestli vás to uklidní, je to všude stejné. Oslovil jsem pár kamarádů, kteří učí na jiných ústavech, jestli i u nich jsou témata pořád stejná jako když jsme maturovali před lety my sami a shrnul bych to citátem: „No jasne, prece tak skvele veci, ktere se uz po generace osvedcily, nehodime do smeti. Vse, co by mohlo byt jen trochu aktualni, je v posledni, 25. otazce "The World around Us".“ Jestli jste nevycítili ironii, tak vám na rovinu říkám, že tam je.
I přesto musím souhlasit s Katkou a rád bych přidal i pár bodů pro.
Pokud jde o KAJ, asi se shodneme, že přejmenování by mu neuškodilo. Osobně se přikláním ke kouzelnému SAJ (seminář z AJ – to už může být cokoliv, ne?). Wikih říká, že by učitelé měli studenty do konverzace „víc tlačit a nutit“. Nezlobte se na mě, ale jste svéprávní, povětšinou dospělí lidé a já opravdu nemám v plánu vás do něčeho tlačit. Toho mám dost od vašich mladších kolegů. Možná vám to přijde nepedagogické a já teď dopadnu jako na jiném místě kolega Tvardík, ale tak to prostě je. Máme vás připravit ke studiu na vysoké škole a tam se s váma opravdu bavit nebudou a už vůbec nikdo vás nebude k ničemu tlačit.
Náplň semináře je rozhodně diskutabilní, na druhou stranu maturitní témata asi ještě nějakou dobu zůstanou beze změny. A představte si tu bouři nevole, kdyby se v semináři vesele konverzovalo a u maturity by pak nastoupilo něco, o čem se ve škole vůbec nehovořilo. Obávám se, že většina z vás není ochotná učit se samostatně věci navíc. Jakkoli krásná je představa semináře na který se předem připravíte a pak už o dané problematice pouze KONVERZUJEME (všichni! anglicky!) .
Uznávám, že některá témata jsou dost šílená. Na druhou stranu, mít alespoň základní povědomí o anglicky mluvících zemích snad není na škodu. A věřte mi, že jde opravdu o ZÁKLADNÍ povědomí. I když vám to teď může připadat jinak. Stěžujete si, že to není angličtina, ale zeměpis, dějepis,… přitom právě propojení různých předmětů a vzájemné využívání znalostí i v ostatních předmětech je to, po čem se dnes nejvíce volá. A když už jsem psal o VŠ, tak u přijímaček se vám budou nejvíc hodit opět tyto znalosti.
Změnit témata maturitních otázek nejde jen tak. Ale pokud vás to opravdu trápí, budeme vám, myslím, vděční, když přispějete s nápady. Zkuste vytvořit 25 smysluplných témat, která budou podle vás užitečná – můžete je zasílat třeba mně na mail. Ale obávám se, že „obecná témata“ budou pro 90% studentů neprůchodná. Na takovou konverzaci už musíte opravdu umět anglicky a zároveň mít slušný přehled o světě (čímž rozhodně nechci shazovat vaše schopnosti! Jen vím jak už teď někteří reagujete na obecnější témata, byť třeba jen typu My family).
Závěrem asi nejožehavější bod. „Stará garda.“ Asi vím jak došlo k jeho vzniku, ale i přesto se proti němu musím rázně ohradit. Už jen proto, že opravdu nevím koho si pod ním představit. Kdo je ještě „mladý“ a kdo už „starý“? A proč by „staří“ měli být automaticky horší než „mladí“?
BTW: Ayers Rock. Ona většina turistů maturitu z angličtiny nemá. A vy aspoň můžete zamachrovat, ne?
ikonka
Předmět: RE(1):[Maturita z AJ] | [1794]
Vložil(a): Wikih, dne 04.06.04 v 21:09 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
- maturita: Tvrdíte, že je potřeba zazářit "pěkným souvislým a uspořádaným projevem... a snažit se komisi zaujmout něčím zajímavým". Proč se tedy nekonverzuje na nějaká obecná témata? Nebo třeba na aktuální události, problémy světa, názory studenta na často omílané otázky (třeba jaký má názor na podobu maturity) atp.? Přece jen by stačilo hodnotit samostatný projev a ne jestli zná všechny podstatné věci. Od toho je maturita z D,Z,ZSV atp.
BTW: Ayers Rock - a co budou dělat chudáci průvodci, když už budu všechno znát ze školy? :D

-KAJ: Jistě, taky máte právdu. Ale myslím, že by měl učitel na nás líné studenty víc tlačit a "nutit" do konverzace. Promiňte, ale Vám připadá dobré studenty, kteří nechtějí nebo nemumí konverzovat, učíte lépe mluvit tím, že jim napíšete desítky slovíček a přeložíte článek v učebnici? Navíc ty články jsou často dost těžké a pro lidi, co umí AJ míň naprosto zbytečné.

-"stará garda" - informace je z neoficiálního zdroje a raději nebudu jmenovat. Možná byla jen snaha něco změnit a nijak se to neprojednávalo.
Nevím přesně na jaké úrovni je gramatika, ale myslím, že pro normální život není potřeba to nějak ztěžovat. Poslech, taky nemůžu úplně posoudit, ale neřek bych, že to bude mít nějaký přínos. Navíc se na to blbě připravuje. Četba textu by už byla smysluplnější, protože to bude každý určitě potřebovat. Ale nějakého normálního, třeba noviny, časopisy a ne nějaká umělecká literatura.

-Student musí maturovat z nějakého cizího jazyku a všude je to celkem podobné, takže není moc z čeho volit. Spousta lidí vůbec netuší, jak KAJ bude vypadat, protože popisek je lehce nedostatečný. A s bláhovou nadějí, že je konečně někdo naučí mluvit anglicky, si tento předmět zvolí.
ikonka
Předmět: RE:[Maturita z AJ] | [1786]
Vložil(a): Katka, dne 04.06.04 v 10:54 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Zdravím všechny nespokojené (eufemismus)studenty! Spokojené samozřejmě také, ale ti sem bohužel nepíší(kromě Olinky - zvlášť uctivá poklona, že ses odvážila nekritizovat!)Anebo žádní nejsou?

Konečně se mi po maturitách dostalo v práci času i na něco jiného než práci, tak jsem nelenila a otevřela si vaše fórum, na jehož obsah jsem byla v poslední době mnohokrát upozorňována.

Po dlouhém úvodu se budu vyjadřovat už co nejstručněji.

- nelíbí se vám maturity. Mně též moc ne, ale dle vyhlášky MŠMT se ústní maturita musí skládat alespoň ze 25 témat. Ta byla pečlivě vybrána tak, aby odpovídala požadavkům kladeným na studenta gymnázia. Máte výhrady vůčí zeměpisným tématům, systémům vlády a vzdělání atd. Je pravda, že některé otázky jsou okecávačky (ne všichni však jsou nadáni kecacím uměním, a navíc je rozdíl, jestli kecáte o něčem, nebo melete prázdou slámu), jiné jsou náročnější na učení, ale vždyť se po vás nechce zas o moc víc, než co by měl průměrně vzdělaný člověk vědět. Pojedete přece někdy do anglicky mluvící země, navštívíte nějaký národní park a vzpomenete si, že víte něco o Ayers Rock! Navíc mnohá témata byla probrána v jiných předmětech (dějepis, zepěpis, literatura, ZSV - systém vlády)!!!
Rozhodně vás nikdo nenutí papouškovat texty z učebnic apod. Máte možnost si témata zpracovat sami, iniciativě se meze nekladou a vlastní názory jsou vítány! Proč k tématů nepřistupujete polemicky? Vždyť můžete s čímkoli nesouhlasit (anglicky)a dokázat, že vám to myslí a umíte se vyjadřovat!
Za čistě odpapouškovaný text bez komunikační schopnosti a umění pohotově reagovat na otázky nikdo nedostane 1. Je důležité těch 10 minut zaplnit pěkným souvislým a uspořádaným projevem a dialogem se zkoušejícím, zaměřit se na to, co vím, a snažit se komisi zaujmout něčím zajímavým.

- v KAJ se nekonverzuje.
Máte v něčem pravdu. Promiňte mi však upřímnost (vy jste také dost "upřímní"): úroneň AJ některých studentů je děsivá a přístup k práci těch nadanějších taktéž. Co tedy zbývá jiného, než vás naučit slovíčka a pomoci s překladem základního textu, bez nějž by mnozí byli pěkně nahraní.
Teď ruku na srdce: kdo se vždy a aktivně zapojí do diskuse, kdykoli má příležitost? Z vlastní zkušenosti říkám, že konverzovat ve skupinách na dané téma nebo s učitelem se vám mnohým nechce, místo toho se často bavíte česky a rušíte ty, kteří by snad i chtěli! Někdo však konverzace ani není schopen.

- a teď ke "staré gardě"
Nevím, odkud máte informaci, že "stará garda" o nějaké nemožnosti změn jednala. Já o tom teda nevím! Se změnami určitě počítá, ale všichni víme, že změny se prosazují těžce, a než se něco změní, je nutné vše do nejmenších a zdánlivě nejnepodstatnějších detailů promyslet, aby to nakonec nebyla změna k horšímu. Třeba gramatika by mohla být mnohem náročnější, v podstatě srozumitelný poslech by mohl být nahrazen poslechem na úrovni FCE nebo četbou autentického textu! Co vy na to? O takové změny vám asi nejde, že?

Conclusion:
Tak z AJ nematurujte! Nebo si KAJ nevolte a nalejte si to do hlavy sami, uvidíme, jak vám to půjde.
Těšme se na státní maturity. Hyn sa hukáže!
ikonka
Předmět: RE(8):[Maturita z AJ] | [1725]
Vložil(a): Wikih, dne 31.05.04 v 19:10 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
A má pravdu :!
ikonka
Předmět: RE(7):[Maturita z AJ] | [1722]
Vložil(a): Zutt, dne 31.05.04 v 14:44 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Paní prof Riedlová prohlásila že maturita z Angličtiny je i ze Zeměpisu:))) Bohužel:)))
Budeme to muset vydržet.
ikonka
Předmět: RE(6):[Maturita z AJ] | [1710]
Vložil(a): kofolo, dne 29.05.04 v 21:03 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
no, tak nakonec to bylo v pohode :]
ikonka
Předmět: RE(5):[Maturita z AJ] | [1701]
Vložil(a): Wikih, dne 27.05.04 v 21:09 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Tak nevim, ale když zrovna ty odejdeš se čtyřkou tak určitě nebudeš v klidu :D ale spíš :! 8/ :( :!
ikonka
Předmět: RE(4):[Maturita z AJ] | [1698]
Vložil(a): Žany, dne 27.05.04 v 20:38 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Tak fajn, naučím se ke každému tématu písničku, odejdu za 4 a budu v klidu :D Pak si stačí jen vybrat školu, kde se nedělají přímačky z jazyka a jste za vodou. Na konverzaci můžete klidně dospat spánkový deficit
ikonka
Předmět: RE(3):[Maturita z AJ] | [1691]
Vložil(a): TERKA:_, dne 27.05.04 v 14:38 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Vidíš a já tu hymnu ani neznám a ke všemu neumím zpívat :(
ikonka
Předmět: RE(2):[Maturita z AJ] | [1688]
Vložil(a): pachol, dne 27.05.04 v 07:50 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
mmm tak to me podrz, :-o
ikonka
Předmět: RE(1):[Maturita z AJ] | [1687]
Vložil(a): pachol, dne 27.05.04 v 07:49 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
ikonka
Předmět: RE:[Maturita z AJ] | [1684]
Vložil(a): foobar, dne 26.05.04 v 20:19 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Existuji jeste lepsi metody: Jista pani agnlictinarka vyvolavala lidi pekne postupne jak sedeli v radach. Stacilo jen odpocitat 14. otazku, zdrimnout si, odpovedet, odpocitat 14. otazku... a tak porad dokola... O nejake konverzaci se moc mluvit nedalo :)
ikonka
Předmět: RE(5):[Maturita z AJ] | [1683]
Vložil(a): pachol, dne 26.05.04 v 18:13 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
tak to je fakt pekne debilni, ja sem si dal konverzaci z Aj a blahove sem si myslel ze zacnem konecne po tech letech konverzovat, protoze ted je anglina jen sama gramatika a uz mi to leze pekne krkem, spaninu sem se zacal ucit pozdeji ale domluvim se s ni daleko lip nez anglicky pri minimalni znalosti gramatiky, mne osobne staci 3 casy.
A myslim ze to je hlavne rozdilem v konverzaci protoze ve spanine kecame skoro porad zato Aj je pekna nuda!!!!!!!!!!!!!
:( :-/ :! 8/
ikonka
Předmět: RE(4):[Maturita z AJ] | [1679]
Vložil(a): Wikih, dne 25.05.04 v 22:16 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
ad [1673] slyšel jsem, že letos paní Buzková hodně přimhouřila oči a radila. Tak ať nemáš úplně zkresléné mínění. Ale taky si myslím, že matura z jazyka patří k té lehčí části (třeba oproti Čj :( ). Pokud teda člověk úplně nevyschízne a nezasekne se po první větě.
ikonka
Předmět: RE(3):[Maturita z AJ] | [1678]
Vložil(a): Olinka, dne 25.05.04 v 21:57 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Jo a u matury si rozhodne nechci vylosovat otazku EU, to bych tam tak maximalne zazpivala evropskou hymnu a nazdar
ikonka
Předmět: RE(2):[Maturita z AJ] | [1677]
Vložil(a): Olinka, dne 25.05.04 v 21:56 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
ja osobne jsem s konverzaci spokojena, delate z toho biflovacku, ale to je hloupost... jasne ruzna zemepisna temata apod., to se proste naucit musis, ale stejne je to o vzdelavani o rozsirovani obzoru, o tom, ze tam i pojedes a chces o te zemi neco vedet... Ja se na pisemky moc neucim, slohova temata typu sport, Hobbys, Kultur und Kunst si proste vymyslim na miste a je to v pohode, slovicka pisu na tahak a jsem OK. U nas v konverzaci konverzujeme docela primerene... prijde mi to v klidu:)
ikonka
Předmět: Předmět nezadán | [1675]
Vložil(a): kofolo, dne 25.05.04 v 21:37 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
co si myslim o mature z angliny? reknu po ctvrtku, drzte mi palce
ikonka
Předmět: RE(1):[Maturita z AJ] | [1673]
Vložil(a): Coin, dne 24.05.04 v 22:51 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Wikih má naprostou pravdu. Já mám teda sice konverzaci v němčině, ale musím říct, že je to vyloženě o třech úkonech: přečíst si pokec o Německu, svátcích, koníčcích atd., naučit slovíčka, vyzkoušet a napsat písemku...a tak to jde furt. Co hodinu buď zkouší nebo píšem,nekonverzujeme skoro vůbec(pokud teda za konverzaci počítám vyvolávání na nějaké otázky k textu)...a upřímně řečeno nás to v semináři docela ser B), je to hrozná nuda a opravdu vás tam naučí jenom miliony slovíček, které jsou celkem naprd.
Co jsem se tak byla minulý týden podívat u maturity z AJ, tak je to celkem o ničem a vklidu.....týpek si vytáhl USA, nevěděl a ani nevyčetl z mapy, co tvoří hranice, skoro všecko za něho řekla Buzková , poslech a gramatiku měl tak půl napůl a nakonec dostal 3.
Tak uvidíme, co příští rok potká u matury nás... *)
ikonka
Předmět: RE:[Maturita z AJ] | [1667]
Vložil(a): TERKA:_, dne 24.05.04 v 13:05 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
No jo, stará garda. To je kapitola sama pro sebe. Celkem mě popis předmětu který jsem si společně s KNJ vybrala překvapil. To se jako nebude kecat a procvičovat si slovní zásobu a vyjadřování a sdělování názorů??? 8) Takhle by stačilo vydat knížku, kde jsou shrnuta všechna fakta a pohoda. Už jenom nabiflovat. Tak to je s prominutím na hovno. Asi jdu jinam. Ta škola mě čím dál víc šokuje.
ikonka
Předmět: Maturita z AJ | [1666]
Vložil(a): Wikih, dne 23.05.04 v 21:37 | Odpovědět  Vymazat  Upravit
Zajímalo by mě, co si myslíte o dnešní podobě maturity z AJ a tím pádem i o předmětu Konverzace z AJ, který na ni připravuje. Pro ty co netuší, jak vypadá: Na potítku si připrávíte poslech, cvičení na gramatiku a hlavně téma konverzace. První dvě položky jsou naprosto v pořádku, ty mi vůbec nevadí a obtížnost vypadá normálně (žádné špeky v gramatice). Ale problém nastává v konverzaci. Vyberete si jedno z asi 25 témat, které jsou probírána v seminářích, a po zbytek času (asi 10 minut) o nich konverzujete s učitelem. Zdá se to rozumné, ale učitele nezájímá ani tak jak umíte AJ jako spíš jestli znáte hlavní Britské a Americké svátky (téma Holiday&Festivals), dopodrobna jak funguje školský systém v VB,USA (téma Education), jak probíhají volby ve VB, USA (asi Goverment), co se těží v Austrálii, jaký tam je průmysl (téma Australia) atd.

Takže z celé konverzace se jen stává zkoušení naučených vědomostí z naprosto zbytečných oblastí (kromě pár teoreticky užitečných témat). A ve stejném duchu probíhá i "Konverzace" jako předmět. Takže hodiny budete trávit psaním stovek zbytečných slovíček, učením kdy je jaký svátek (asi nejhorší co jsme zatím dělali :!) a samozřejmě zkoušením těchto blbostí. Samotné mluvení (pokud nejste u tabule) trvá asi tak 10 minut ze 2 hodin. Samozřejmě to závisí na učiteli, ale myslím si, že mám dobrého učitele a stejně to tak dopadá, protože musí ty témata stihnout probrat. Minimálně by se měl změnit název předmětu, protože s konverzací to némá absolutně nic společného. Jen to jen pouhá nalévárna k maturitě.

A otázkou je, jaký to má celé smysl? O čem vypovídá známka na maturitním vysvědčení? Jen o tom kolik jste schopni se naučit a nic o tom jak dobře umíte AJ! Tak to vidím a myslím, že nejsem sám, ale nikdo s tím nic neudělá, každý jen nadává a žádná změna. Bylo mi řečeno, že se už o tom mezi angličtináři jednalo, ale "stará garda" prohlásila, "že to měnit nechtějí, že už mají udělané veškeré materiály a že je to tak dobré". :!


Podnebi.wz.cz